Investeren in de videogame-industrie
Het is relatief eenvoudig om te begrijpen wat een videogame is, maar complex als het gaat om het definiëren ervan. De term is erg breed geworden, omdat de videogame-industrie niet beperkt is tot een gamecategorie, een medium of een publiek. Videogames zijn zowel een vrijetijdsbesteding voor sommigen, een beroep voor anderen als een communicatiemiddel voor bedrijven: videogames omvatten een heel complex ecosysteem van relaties en gebruiken.
We vinden verschillende media waarop we videogames kunnen spelen: klassieke console, mobiele telefoon, computer, tablet, arcade-machine, enz. Videogames zijn geschikt voor alle doelgroepen, vanwege hun grote diversiteit aan genres: platform, arcade, actie, muziek, dans, familie, multiplayer of niet, enz. Ten slotte varieert zelfs hun doel afhankelijk van het project. Een videogame kan educatief zijn, voor puur amusement of zelfs om bewustmakingsdoelstellingen te bereiken.
De videogamemarkt maakt al enkele jaren een echte democratisering door. De tijd dat gamen voorbehouden was aan een klein deel van de bevolking is voorbij. Tegenwoordig is het grote publiek net zo gericht als de meeste liefhebbers van videogames!